Provincie Friesland


Provincie Friesland heeft samen met zijn partners hard gewerkt aan een nieuw stuk N31 bij Harlingen.
Een snelle verbinding tussen Friesland en de Afsluitdijk met een complete nieuwe weg en aquaduct.
Jarenlang hebben bewoners hier overlast van gehad, maar het resultaat mag er zijn.

Om de bewoners te bedanken en een kijkje te geven op deze nieuwe weg is een openingsweekend georganiseerd door de provincie Friesland met allerlei activiteiten.
Bedrijfsbeeld was het gehele weekend in Harlingen voor opnamen en heeft van elke dag (vrijdag, zaterdag, zondag) een aftermovie geproduceerd.
Elke aftermovie was de volgende dag voor 12 uur beschikbaar om mensen te enthousiasmeren om ook deel te nemen aan de festiviteiten.

Friesland Campina Kievit


Friesland Campina kievit kwam met de vraag om een video te produceren welke de doelgroep letterlijk een kijkje geeft in de (test)keuken van FCK. Doelstelling was om professionele bakkers te laten zien hoe de producten van FCK worden getest aan de hoogste standaarden. De focus lag op het letterlijk in beeld brengen van deze testresultaten en de performance van de ingrediënten.

Bedrijfsbeeld heeft vanaf het eerste moment aan tafel gezeten bij FCK om mee te denken over doelgroep, doelstelling en vormgeving. Aan de hand van deze input hebben wij een gedetailleerd draaiboek geschreven en hebben wij de film geproduceerd in nauwe samenwerking met Friesland Campina Kievit. Met deze 1e film is een duidelijk format neergezet om het concept ook toe te passen binnen andere producten van FCK.

Inmiddels wordt de film ingezet bij buitenlandse klanten van FCK.

(helaas kunnen we geen beelden laten zien van het eindresultaat omdat het een interne film betreft)

Dienst uitvoering onderwijs


Die ene unieke baan of ultieme stageplek, dat wil toch iedereen? Het begint met een goed CV
De Europass CV (Beheerd door Dienst uitvoering onderwijs) is een Europees CV welke in de gehele Europese unie uniform is.
In sommige landen in het Europass CV verplicht. In Nederland niet en dat word het ook niet. Echter is het product in Nederland nog niet alom bekend.

Bedrijfsbeeld heeft voor Europass Nederland drie commercials geproduceerd met als doelstelling de Europass CV onder de aandacht te brengen bij de doelgroep.
Rode draad in de commercials: Een Europass CV opent de deuren voor je carrière.

In nauw overleg met de opdrachtgever hebben we diverse scenario’s geschreven en volledig in eigen huis geproduceerd.
We kijken terug op een unieke samenwerking met opdrachtgever, acteurs, figuranten en crew.
De video’s worden op dit moment ingezet tbv bioscoopreclame en YouTube advertising.

Peter Heeling | DUO
“Bedrijfsbeeld is een aanrader! We zijn zeer tevreden over het eindresultaat, de weg daar naartoe verliep prettig en volgens afspraak.”

Fiets voor een huis


Fiets voor een huis is een sportief fietsevenement, georganiseerd door stichting Wereldfoundation.

Deze stichting biedt kansarme gezinnen in Bangladesh een menswaardig bestaan in de vorm van een compleet nieuw huis! Door het organiseren van diverse evenementen wordt geld ingezameld. Een van de evenementen is “ Fiets voor een Huis”. Een jaarlijks terugkerend sportief fietsevenement waarbij de Galibier in Frankrijk wordt beklommen.

Voor iedere € 1.000 aan sponsorgeld wordt een nieuw huis gebouwd. Bij dit project zijn diverse bekende ambassadeurs betrokken, waaronder Herbert Dijkstra, Yep Kramer en Bauke Mollema.

Bedrijfsbeeld sponsort vanaf het eerste uur dit evenement en maakt ieder jaar de officiële ‘AFTERMOVIE’. Deze aftermovie wordt dezelfde dag opgenomen, gemonteerd en in de feesttent vertoond. Een huzarenstukje dat tot groot enthousiasme leidt bij de deelnemers en de organisatie. De video wordt daarna massaal op internet verspreid en draagt mee aan de naamsbekendheid van het evenement.

Stadslyceum Groningen


Van Brugklas tot eindexamen.

Bedrijfsbeeld is terug gegaan naar de schoolbanken.
Een jaar lang hebben we meegedraaid met de verschillende lessen, projecten, externe excursies, schoolreizen, uitvoeringen van het Stadslyceum Groningen en hebben we mogen samenwerken met enthousiaste leraren en leerlingen.

Het Stadslyceum is trots op de unieke en prettige sfeer in de school. Er is weinig afstand tussen leraar en leerling en iedereen krijgt de ruimte om zich zelf te zijn.

De doelstelling van de Stadslyceum promotiefilm 2017 is niet in eerste instantie het werven van zoveel mogelijk leerlingen. Het doel van deze film is juist een publiek aan te spreken dat zich identificeert met de visie van het Stadslyceum.

 

Venko


Venko Schilderwerken uit Hoogeveen gaf Bedrijfsbeeld de opdracht voor het maken van een nieuwe moderne bedrijfsfilm, waarbij de verschillende belangrijke arbeidsprocessen duidelijk naar voren moesten komen. Belangrijke aspecten hierbij zijn diversiteit in werkzaamheden, kwaliteit en betrokkenheid van de medewerkers.

En divers is het geworden. Venko is actief in Nederland en ver daar buiten op zowel on- als offshore. We hebben vele bijzondere locaties in beeld gebracht zoals het onderhoud aan de haringvlietsluizen in Zeeland en het onderhoud van de schepen van de Koninklijke marine in Den Helder.

Dit heeft geresulteerd in een moderne dynamische bedrijfsfilm waarbij (potentiële) klanten een impressie krijgen van de werkzaamheden, de missie en de visie van Venko.

Oosterhof Holman


Oosterhof Holman wil door middel van deze company movie graag laten zien dat het beslist niet ‘alleen die wegenbouwer uit het noorden’ is, maar dat ze al ruim 100 jaar hoogwaardige kennis en ervaring hebben in de grond-, weg- en waterbouw.

Dus we gaven onze camera’s stalen neuzen en een veiligheidshelm en hebben vele projecten in beeld gebracht. Van het asfalteren tot aan de ambacht van het vervaardigen en het plaatsen van de Mega sluisdeuren in de Urkersluis.

Door de diversiteit aan projecten komt de breedte van het bedrijf en de bak met specialistische kennis die er aanwezig is, duidelijk naar voren. Het resultaat is een dynamische company movie uitgevoerd met hoogwaardige opname -en montage middelen.

Indufinish


De doelstelling van deze productfilm is het vergroten van de naamsbekendheid, het uitstralen van de hoge kwaliteit van de engineering, productie en geplaatste installaties.
De focus is daarnaast gericht op energiebesparing.

De doelgroep van de video bestaat uit directie, inkopers en decision makers van huidige en toekomstige klanten van Indufinish.

De video’s zullen onderdeel worden van de website van Indufinish en worden ingezet op social media. Daarnaast kunnen de video’s of delen hiervan ook worden gebruikt bij een opendag. Door het inzetten van de juiste kanalen wordt de doelgroep optimaal bereikt.

Het IJS van Assen


2016 is het laatste jaar dat de ijsbaan in Assen open is voor publiek.
Maar als schaatstempel van Drenthe heeft de kunstijsbaan vele mensen vele jaren schaatsplezier gegeven en werden er grote kampioenschappen verreden. Waaronder het WK allround in 1982 waarbij Hilbert van der Duim wereldkampioen werd onder het oog van 30.000 toeschouwers. Schaatsverenigingen geven tot aan vandaag training aan toekomstig talent. Tijdens recreantenavonden zijn er schaatsliefhebbers uit alle windstreken in verschillende groepen die, zonder dat ze elkaar echt kennen, al jaren op vaste avonden hun rondjes maken. De sfeer: altijd gemoedelijk, iedereen wordt gegroet en elkaar uit de wind houden.

Grote wedstrijden worden er amper meer gereden, maar ooit werden in Assen grote kampioenschappen georganiseerd en er werden scherpe tijden neergezet. Deze tijden zijn allang voorbij. Maar nu komt er ook voor al die andere liefhebbers een einde aan een tijdperk.

Laten we een tribute maken aan de ijsbaan. Laten we oude helden nog één keer hun rondje schaatsen. Laten we nog één keer een overvolle trainingsavond in beeld brengen. Laten we schaatsliefhebbers in beeld brengen die herinneringen aan de oude tijd weer naar boven laten komen. Laten we nog één keer de kijkers meenemen naar…… het IJS van Assen.

Enorme waardering voor de medewerking van Hilbert van der Duim aan deze productie.

Bluestream


Bluestream offshore is o.a. gespecialiseerd in het onderwater inspecteren van olie en gas installaties. Om dit werk mogelijk te maken heeft Bluestream uniek equipement ontwikkeld. Om het equipement (grote containers uitgerust met geavanceerde apparatuur)  goed te kunnen bedienen krijgen de technici een meerdaagse training. Deze technici zijn veelal gespecialiseerde vakmensen die over de hele wereld op uurbasis werkzaam zijn.

Bedrijfsbeeld maakte in samenwerking met Bluestream een uitvoerige Engelstalige opleidingsvideo. Dankzij de inzet van deze video wordt de opleidingstijd met 50% gehalveerd en zijn de resultaten significant beter.

Een goed voorbeeld hoe instructievideo’s tijd en geld kunnen besparen terwijl de kwaliteit van de boodschap beter wordt.

Cortina Ecomo


Kruitbosch B.V. is producent van de sterk groeiende fietsmerken Cortina en Alpina en levert een compleet assortiment fietsonderdelen en –accessoires. Verder adviseert Kruitbosch de tweewielerspecialist op het gebied van communicatie- en promotiemiddelen en bij de inrichting van de winkel.

Om de nieuwe collectie van de Cortina Ecomo nog beter in beeld te brengen is gekozen voor het toevoegen van productfilms waarbij kort en bondig een beeld wordt gegeven van de verschillende soorten modellen.

De opnamen met acteurs vonden plaats op diverse locaties te Amsterdam.

De uitvoering van deze video’s werd geheel aangepast aan de uitstraling en doelgroep van de fiets zodat de films een geheel vormen met de overige communicatie uitingen.

Wagenborg nedlift


Omdat er veel ongelukken gebeuren tijdens het transport van ladingen, heeft Bedrijfsbeeld i.s.m. Wagenborg, Wigchers en CASOS een veiligheidsfilm ontwikkeld. Vooral verladers staan er niet altijd bij stil wat de gevolgen zijn van slecht of verkeerd ladingzekeren.

Door samen met de klant een helder en duidelijk draaiboek te ontwikkelen zijn alle onderdelen op een heldere wijze in beeld gebracht.

Veel bedrijven gebruiken op dit moment de video tijdens toolboxmeetingen en de video is op internet massaal bekeken: meer dan 50.000 views.

De video is ook in een interactieve versie beschikbaar en wordt gebruikt om chauffeurs op afstand te trainen. De  kijkers ondergaan een test doordat aan het eind van de video vragen worden gesteld. Afhankelijk van de scores wordt bepaald of men de inhoud heeft begrepen.

Zowel chauffeurs als trainers zijn zeer enthousiast over deze vorm van lesgeven.

Cimitec


Cimitec infra & milieu is een inovatieve en creatieve aannemer in betontoepassingen voor de grond-, weg- en waterbouw en de particuliere sector. Bedrijfsbeeld heeft verschillende producten in beeld gebracht voor Cimitec waaronder de curbmachine.

De Curbmachine is een compacte, hydraulische bestuurde en zeer wendbare machine die in staat is op locatie betonbanden te produceren. Cimitec beschikt daarvoor over een groot assortiment mallen. Deze mallen kunnen in opdracht ontworpen worden. Door de flexibiliteit van de machine, zowel qua wendbaarheid als gewicht, is deze eenvoudig te transporteren.

Voor deze productie hebben we de machine letterlijk in de spotlights gezet. Door het toepassen van creatieve beelden van de machine en de werkzaamheden, is een unieke film ontstaan. Ook het inzetten van beelden uit de cameradrone heeft bijgedragen aan het positieve eindresultaat.

Door het in beeld brengen van de verschillende producten van Cimitec krijgen klanten een goed en duidelijk overzicht van de mogelijkheden van Cimitec infra en milieu.

 

 

Cofely


Cofely West Nederland voert veel uiteenlopende projecten uit binnen verschillende disciplines. Om de eigen medewerkers een beeld te geven van deze projecten is Bedrijfsbeeld gevraagd om hier een invulling aan te geven.

Bedrijfsbeeld heeft het idee bedacht om een feel good movie te produceren van 15 bijzondere projecten, die tijdens een personeelsbijeenkomst getoond zou worden.
Dankzij een zeer goede voorbereiding en uitstekende samenwerking met Cofely werd in 1,5 week tijd 15 verschillende locaties bezocht en in beeld gebracht.

De week daarna volgde de montage, waarbij elke projectimpressie maximaal 45 seconden duurde. Het eindresultaat werd getoond op tijdens een groot event in de Joop van der Ende studio’s in Aalsmeer.

Deze film gaf de medewerkers na afloop een gevoel van trots en saamhorigheid. De in beeld gebrachte projecten worden verder ingezet als referentievideo.

De nieuwe veste


Scholengemeenschap de Nieuwe Veste uit Hardenberg en Coevorden wilde graag tijdens de open op een originele manier nieuwe leerlingen en ouders de verschillende onderdelen binnen de school presenteren. Het idee was een rondleiding op een Ipad ondersteund met diverse korte video’s en bezoek aan diverse leslokalen.

Bedrijfsbeeld heeft op basis van een helder script een rondleiding gefilmd, waarbij twee leerlingen de kijker rondleiden.

Ouders en leerlingen kregen bij binnenkomst een Ipad en werden vanaf dat moment rondgeleid door het gebouw. Bij elk lokaal kon een korte video worden afgespeeld, waar uitleg gegeven werd over de te volgen les. Op deze manier kon de toekomstige leerling zien hoe een echte schooldag eruit zag.

Deze vorm van informatievoorziening werd als zeer positief ervaren!

CASOS


CASOS streeft samen met NAM/Shell en de aangesloten contractors naar een incidentvrije werkplek: Goal Zero. Om kennis te delen op een efficiënte manier en elkaar te kunnen informeren hebben CASOS en Bedrijfsbeeld het CASOS journaal ontwikkeld.

Het journaal wordt 4 keer per jaar geproduceerd en bevat per keer ca. 7 items over uiteenlopende onderwerpen. Het journaal wordt zowel in het Nederlands als in het Engels gepubliceerd. Daarnaast zijn de diverse journaal onderwerpen ook als los item beschikbaar. Deze losse items worden o.a. gebruikt in toolbox meetingen bij de diverse contractors.

De redactie van het journaal bestaat uit een relatief klein aantal personen van CASOS en Bedrijfsbeeld waardoor de kosten voor het journaal relatief laag blijven. Naast de productie van het journaal en de items, draagt Bedrijfsbeeld ook zorg over de juiste verspreiding van de journaals.

Het journaal wordt door NAM en contractors hoog gewaardeerd.

Ge-Tech


GeTech is een werktuigbouwkundig engineeringbureau en werkzaam voor de automotive, machinebouw en semiconductor industrie. Om klanten en prospects kort te laten zien hoe een product (controle mallen) wordt geproduceerd, heeft Bedrijfsbeeld een film geproduceerd die het proces van ontwerp tot en met eindproduct in beeld brengt.

De film wordt toegepast op beurzen en is een onderdeel van de website van Ge-Tech.

Door helder overleg met de opdrachtgever en een duidelijk draaiboek waarin werd bepaald welke processen we in beeld gingen brengen, waren wij in staat efficiënte opnamen te maken en de film binnen een zeer korte termijn te produceren en op te leveren.

Maak het verschil


Bangladesh: Het land waar Wereldfoundation zich keihard inzet om mensen op duurzame wijze onderdak te bieden. Door middel van het bouwen van huizen, als onderdeel van integrale ontwikkelingshulp, wordt aan vele mensen de kans gegeven hun bestaan te verbeteren en hun armoedig bestaan te doorbreken.

Wereldfoundation organiseert diverse sponsorevenementen om geld in te zamelen voor dit goede doel. Bedrijfsbeeld is als sponsor al enkele jaren verbonden met de stichting. Om sponsoren en toekomstige sponsoren een beeld te geven hoe het geld daadwerkelijk wordt besteed heeft Bedrijfsbeeld een documentaire geproduceerd.

In deze documentaire werden 6 scholieren gevolgd tijdens een fietsreis door Bangladesh. Tijdens deze reis konden de scholieren met eigen ogen ervaren hoe de hulp van Wereldfoundation in de praktijk wordt uitgevoerd en hoe ze zelf door het inzamelen van geld, een steentje hebben kunnen bijdragen.

De première van de documentaire vond plaats in de bioscoop van de Nieuwe Kolk in Assen. Daarnaast is de documentaire ook uitgezonden op TV.