Hoe een instructiefilm duizenden keren werd bekeken

Hoe een instructiefilm duizenden keren werd bekeken.

Deze week waren we op bezoek bij Wagenborg Nedlift, waar we een vervolg bespreking hadden op de instructievideo “lading zekeren” die we voor Wagenborg hadden geproduceerd.

Het gesprek werd zeer positief geopend. Wat bleek, de productie was na twee dagen al duizenden keren bekeken via Youtube, Vimeo en Facebook!

facebook_ladingzekeren

Wat was de reden voor dit hoge aantal kijkers van de film?

  1. De video werd geplaatst op verschillende kanalen.
  2. De inhoud sprak de doelgroep aan.
  3. Omdat men het interessant vond ging men de video ook delen.

Uiteraard moet je als organisatie wel zorgen dat in de basis de inhoud goed is, de video professioneel is geproduceerd en de verspreiding via de juiste kanalen plaats vindt.

Maar wat je  hiermee kunt concluderen is dat video, ook in de zakelijke markt een sterk communicatiemiddel is. Dat een video goed wordt bekeken als de content interessant is en dat een video gemakkelijk kan wordt verspreid. Zeker als het doel van de video is om  veel bedrijven en personen kennis te laten maken met het onderwerp.

Bekijk hier de film

 

Wil je meer weten over de voordelen van videocommunicatie?

Schrijf je dan in op onze nieuwsbrief en ontvang  gratis  het onderzoeksrapport van Invodo over het stijgen van online verkopen bij het gebruik van video.

Wil je direct een persoonlijk advies? Neem dan contact met ons op.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *