KNOWHOW
BOREN NAAR KENNIS

4 nuttige tips over videomarketing op een rij

videomarketingtips

Ons blog gaat er een paar weken tussen uit voor een welverdiende vakantie. In september 2016 starten we weer met bloggen over interessante onderwerpen over videomarketing. Uit de grote hoeveelheid blog artikelen hebben we een aantal interessante artikelen voor je geselecteerd. 1.  B2B videomarketing, cijfers en trends 65% van de senior managers heeft een website […]

Live video versus gemonteerde video’s: De voor -en nadelen

Wanneer zet je een live video in en wanneer een gemonteerde video

Met de introductie van live video’s is er een extra keuze die je moet maken. Ga je een live video maken voor extra interactie met je fans en meer betrokkenheid? Of ga je een kwalitatieve video opnemen die keer op keer herhaald kan worden? Om een goede keuze te maken gaan we in dit artikel […]

Emotie en beleving in video: Wat levert het op?

belevingenemotieinvideo

Het komt allemaal neer op beleving en emotie. Iemand kan een sterke beleving hebben bij het kijken van een video. Dit kan komen door dat degene zich bijvoorbeeld identificeert met mensen die in de video voorkomen, of dat in de video een bepaald onderwerp ter sprake komt wat de kijker erg interesseert. Deze beleving kan […]

Leads genereren met webinars

webinar_opnemen

Webinar opnemen: De plaats voor leads en sales Als je op Facebook scrolt en zelfs op Linkedin zul je ze steeds vaker tegenkomen: Het kunnen volgen van een webinar. Een webinar is een mogelijkheid voor een bedrijf om zichzelf als autoriteit neer te zetten en is de ideale plaats voor het verkrijgen van nieuwe leads […]

Interactieve video voor in je reclame campagnes

interactieve video

De interactieve video lijkt vooral nuttig te zijn voor het onderwijs, maar hij is ook nuttig voor het maken van reclame. Door de interactieve video zijn mensen bewust met je merk bezig waardoor er sneller een band met je bedrijf wordt opgebouwd. Hierdoor positioneer je jezelf beter en wordt het waarschijnlijker dat jouw product ook […]

Videomarketing in de industriële sector

videomarketing_industriele_sector

De industriële sector is verschillend ten opzichte van de dienstensector en de de agrarische sector. In het algemeen wordt bij business to business marketing geen rekening gehouden met de branche waarin iemand werkzaam is, en dat is zonde. Want er zijn verschillen in de effectiviteit van de technieken die je kunt gebruiken. In dit artikel […]

Live video streamen, wat zijn de mogelijkheden voor jouw bedrijf?

livevideostramen

Live video wordt steeds populairder door apps zoals Meerkat en Periscope, maar nu ook Facebook live video bestaat ligt het wel erg binnen handbereik.  Welke mogelijkheden biedt dit voor jouw bedrijf? Er zijn allerlei voordelen aan het live video streamen wat betreft de betrokkenheid van de kijker en populariteit van de video. Het kan dus […]

Videomarketing: Welke emoties trekken je klanten over de streep?

videoemotiemarketing

Wij mensen denken vaak dat we heel rationeel zijn als we keuzes maken, maar uit onderzoek is gebleken dat we eigenlijk maar totaal irrationele dieren zijn die alles doen vanwege emoties. Het rationele brein kan vaak impulsen wel tegenhouden, maar als een emotie sterk genoeg is, is die ook sterker dan het rationele brein. Slimme […]

B2B videomarketing tips en cijfers op een rij

B2B videomarketing tips

Ondanks dat we het liever hebben over human to human marketing kan je doelgroep wel bestaan uit managers en directeuren die zakelijke aankopen doen. Voor Business 2 Business video marketing is het belangrijk om te weten dat ook die doelgroep steeds vaker naar online video kijkt. We hebben voor je b2b videomarketing tips op een […]

Educatieve video als onderwijsassistent

educatieve_video

Onderwijzers moeten steeds meer taken op zich nemen. Leerlingen die eerder naar een speciale school gingen voor extra begeleiding, moeten nu in een normale klas kunnen functioneren. Hierdoor is het lastig om elke leerling de aandacht te geven die het verdient. Daarnaast maakt regelgeving het steeds lastiger om tijdelijke krachten, zoals onderwijsassistenten, in te huren […]

Consequent zijn in video marketing

consequent_videomarketing

Consequent zijn in is soms lastig als je ook creatief wilt zijn. Daarom is het belangrijk om voor je bedrijf kernwaarden vast te stellen als het gaat om je video marketing campagne. Kernwaarden zijn erg erg belangrijk is voor de rode lijn van je merk en de daar bijbehorende video’s. De kernwaarden van je bedrijf […]

Videotutorials: Voordeel voor het onderwijs en bedrijfsleven

voordeel video tutorial

Sinds video en film bestaat wordt er al gekeken naar het voordeel van onderwijs via video ten opzichte van normale lessen. Video wordt al gebruikt op de basisschool met school tv en smartboards om de aandacht van de kinderen vast te houden. Wetenschap over videolessen Lessen volgen kan ontzettend veel energie en wilskracht vergen. Daarom […]

Verleidt de kijker

Onderbewuste beïnvloeden

  Het onderbewuste wordt ook wel het tweede bewustzijn genoemd. Bij het eerste bewustzijn worden waarnemingen bewust waargenomen en overdacht. Bij het onderbewuste worden waarnemingen wel waargenomen, maar dat gebeurt dan onbewust. Een wetenschap die wordt toegepast bij subtiele reclame. Je denkt niet bewust na over de waarneming die je doet, maar toch neem je […]

Video seo op Youtube

seo-op-youtube

  YouTube is nog steeds de website waarop je video’s plaatst en waarop ze gevonden worden. Inmiddels staan er ontzettend veel video’s op YouTube waardoor het vinden van jouw video voor andere mensen is, als het zoeken van een speld in een hooiberg. Daarom is search engine optimalisation, oftewel SEO, ook op YouTube van belang […]

Hoe televisie online zoekgedrag beïnvloedt

Internetentv

Televisie wordt al lang niet meer als leidinggevend gezien in de marketing wereld, maar dat is misschien iets te vroeg gezegd. Televisie is nog steeds een onderdeel van het huishouden en ook al worden er vervangende activiteiten bedacht tijdens de reclame, in veel gevallen heeft die te maken met de computer, tablet of smartphone. Eigenlijk […]

Waarom video marketing in 2016 een gamechanger is.

video2017

Video marketing zal snel groeien in 2016. Het wordt een gamechanger! Als jij over straat loopt en mensen ziet, wat doen ze dan? De kans is groot dat veel mensen drukker met hun smartphone bezig zijn dan met waar ze naartoe lopen. Vooral als je veel met het openbaar vervoer reist zie je dat de […]

Filmen met een Drone: Tips en regels

drone

Onbegrenste mogelijkheden Het filmen met een drone geeft fantastische mogelijkheden en levert uniek beeldmateriaal op. Wij hebben zelf veel ervaring opgedaan in het vliegen met drones. Graag willen we in dit artikel onze kennis en ervaringen met jullie delen. Professionele productiebedrijven zetten steeds vaker dronebeelden in bij zakelijke films, maar het filmen met drones is […]

Video marketing tips: Wat moet je weten?

videomarketing

De marketing video wordt steeds belangrijker om je omzet te verhogen. Niet in de laatste plaats omdat zoekmachines nu websites met video’s hoger plaatsten in de zoekresultaten. Dat is allemaal heel leuk, maar wat heb je nodig om een overtuigende video te maken die je conversie vergroot? Daarom gaan we in dit artikel in op […]