KNOWHOW
BOREN NAAR KENNIS

Videoproductie: van idee tot montage!

videoproductie

Het hele jaar door komen er aankondigingen in het filmlandschap over films die geproduceerd gaan worden. Videoproductie is een lang en ingewikkeld proces als je een speelfilm maakt. Het proces voor een videoproductie voor een bedrijfsfilm, voorlichtingsfilm, productvideo of andere kortere video’s is vergelijkbaar, maar duurt gelukkig minder lang. Het begint uiteindelijk allemaal met een […]

Corporate video: De doelen en voordelen

corporate video

Voor organisaties is duidelijke communicatie erg belangrijk. De snelste en meest duidelijke manier om iets te communiceren is via de corporate video. Een corporate video kan door grotere bedrijven en organisaties gebruikt worden voor zowel de interne als externe communicatie. Het is goed voor het verbeteren van de bedrijfsidentiteit, het imago en daarmee ook de […]

Een revolutie in de drone wereld!

drone_djimavicgoprokarma

Lees hier alles over de nieuwste drones: de GoPro Karma drone en de DJI Mavic pro! Een drone welke niet groter is dan een flesje water? Je automatisch kan volgen bij elke activiteit en op kan nemen in 4k resolutie? Precies 5 jaar geleden zette ik mijn eerste stappen op drone gebied. Ik was op […]

Videomarketing: Welke content op welk kanaal

videocontent_kanaal

Er zijn inmiddels ontzettend veel mogelijkheden om video’s te verspreiden. YouTube is het meest bekend, maar je kunt ook op Facebook video’s plaatsen, op Vimeo, 30 seconden op Twitter en 60 seconden op Instagram. Er zijn dus veel mogelijkheden, maar welk kanaal past bij het beste bij jouw marketingdoelen en de video’s die je daarvoor […]

4 nuttige tips over videomarketing op een rij

videomarketingtips

Ons blog gaat er een paar weken tussen uit voor een welverdiende vakantie. In september 2016 starten we weer met bloggen over interessante onderwerpen over videomarketing. Uit de grote hoeveelheid blog artikelen hebben we een aantal interessante artikelen voor je geselecteerd. 1.  B2B videomarketing, cijfers en trends 65% van de senior managers heeft een website […]

Live video versus gemonteerde video’s: De voor -en nadelen

Wanneer zet je een live video in en wanneer een gemonteerde video

Met de introductie van live video’s is er een extra keuze die je moet maken. Ga je een live video maken voor extra interactie met je fans en meer betrokkenheid? Of ga je een kwalitatieve video opnemen die keer op keer herhaald kan worden? Om een goede keuze te maken gaan we in dit artikel […]

Emotie en beleving in video: Wat levert het op?

belevingenemotieinvideo

Het komt allemaal neer op beleving en emotie. Iemand kan een sterke beleving hebben bij het kijken van een video. Dit kan komen door dat degene zich bijvoorbeeld identificeert met mensen die in de video voorkomen, of dat in de video een bepaald onderwerp ter sprake komt wat de kijker erg interesseert. Deze beleving kan […]

Leads genereren met webinars

webinar_opnemen

Webinar opnemen: De plaats voor leads en sales Als je op Facebook scrolt en zelfs op Linkedin zul je ze steeds vaker tegenkomen: Het kunnen volgen van een webinar. Een webinar is een mogelijkheid voor een bedrijf om zichzelf als autoriteit neer te zetten en is de ideale plaats voor het verkrijgen van nieuwe leads […]

Interactieve video voor in je reclame campagnes

interactieve video

De interactieve video lijkt vooral nuttig te zijn voor het onderwijs, maar hij is ook nuttig voor het maken van reclame. Door de interactieve video zijn mensen bewust met je merk bezig waardoor er sneller een band met je bedrijf wordt opgebouwd. Hierdoor positioneer je jezelf beter en wordt het waarschijnlijker dat jouw product ook […]

Videomarketing in de industriële sector

videomarketing_industriele_sector

De industriële sector is verschillend ten opzichte van de dienstensector en de de agrarische sector. In het algemeen wordt bij business to business marketing geen rekening gehouden met de branche waarin iemand werkzaam is, en dat is zonde. Want er zijn verschillen in de effectiviteit van de technieken die je kunt gebruiken. In dit artikel […]

Live video streamen, wat zijn de mogelijkheden voor jouw bedrijf?

livevideostramen

Live video wordt steeds populairder door apps zoals Meerkat en Periscope, maar nu ook Facebook live video bestaat ligt het wel erg binnen handbereik.  Welke mogelijkheden biedt dit voor jouw bedrijf? Er zijn allerlei voordelen aan het live video streamen wat betreft de betrokkenheid van de kijker en populariteit van de video. Het kan dus […]

Videomarketing: Welke emoties trekken je klanten over de streep?

videoemotiemarketing

Wij mensen denken vaak dat we heel rationeel zijn als we keuzes maken, maar uit onderzoek is gebleken dat we eigenlijk maar totaal irrationele dieren zijn die alles doen vanwege emoties. Het rationele brein kan vaak impulsen wel tegenhouden, maar als een emotie sterk genoeg is, is die ook sterker dan het rationele brein. Slimme […]

B2B videomarketing tips en cijfers op een rij

B2B videomarketing tips

Ondanks dat we het liever hebben over human to human marketing kan je doelgroep wel bestaan uit managers en directeuren die zakelijke aankopen doen. Voor Business 2 Business video marketing is het belangrijk om te weten dat ook die doelgroep steeds vaker naar online video kijkt. We hebben voor je b2b videomarketing tips op een […]

Educatieve video als onderwijsassistent

educatieve_video

Onderwijzers moeten steeds meer taken op zich nemen. Leerlingen die eerder naar een speciale school gingen voor extra begeleiding, moeten nu in een normale klas kunnen functioneren. Hierdoor is het lastig om elke leerling de aandacht te geven die het verdient. Daarnaast maakt regelgeving het steeds lastiger om tijdelijke krachten, zoals onderwijsassistenten, in te huren […]